هوشمندی کسبوکار در حقیقت نوعی سیستم پشتیبان تصمیم میباشد که بهطور سفارشی برای سازمانهای مختلف توسعه داده میشود. یکی از مهمترین تأثیرات بهکارگیری مفهوم هوشمندی کسبوکار در سازمانها، اصلاح و بهبود فرآیندهای کسبوکار آنها میباشد. از سوی دیگر، صنعت حملونقل یکی از صنایع استراتژیک و مهم برای رشد و توسعه اقتصادی هر کشور است. همچنین اصلاح و بهبود در فرآیندهای تجاری در این سیستم، نقش بسزایی در بهبود کمیت و کیفیت محصولات (خدمات) عرضه شده دارد. زیرا از طریق کاهش هزینه حملونقل و بالتبع آن کاهش هزینه عرضه محصول تولیدی به بازارهای مصرف، میتوان توان رقابتی و توسعه اقتصاد ملی را افزایش داد. بر اساس اهمیت استراتژیک این صنعت و قدرت تأثیرگذار هوشمندی کسبوکار بر سازمانها، ما در این مقاله به بررسی کاربردها و تأثیرات هوشمندی کسبوکار در صنعت حملونقل و بهطور خاص در محدودۀ پایش و مانیتورینگ وقایعی که در این سازمانها رخ میدهند،خواهیم پرداخت.
کلمات کلیدی: هوشمندی کسبوکار، پشتیبان تصمیم، چرخه حیات حملونقل، شاخصهای کلیدی عملکرد، داشبورد مدیریتی